Nasıl İngilizce Öğrenirim?

nasıl ingilizce öğrenirim
Nasıl İngilizce Öğrenirim? en çok sorulan sorulardan biri. Okul hayatımda İngilizce dersi görmeme, İngilizce kursuna gitmeme rağmen öğrenemediğim bir dil söz konusu.

Çok önceleri bunu yeteri kadar çalışmadığıma bağlıyordum aslında. Öyle olmadığını ise  çok sonraları öğrendim.

Okullarda, kurslarda yanlış metod öğretiyorlar demek pek doğru olmaz.
Sadece İngilizcenin dil ve  cümle  yapısına, kelime öğrenme kısmına çok fazla yoğunlaşılmış ancak daha önemli kısım atlanılmış ya da eksik bırakılmış olduğunu söylemek belki daha yerinde olur.

 İngilizceyi anlamak ve  konuşmak için  aslında çok farklı bir yol izlemek gerekiyormuş: ''İngilizce Dinleme''

Dinleyerek İngilizce öğrenme kısmını ben hep es geçmişim.
İngilizce öğrenmek ile ilgili araştırmalardan edindiğim ve televizyonda dinlediğim bilgileri defterime daha önce not etmiştim. Ben şu an İngilizce öğrenme konusuna ara vermiş durumdayım.

 Notlar kağıt üzerinde kalacağına buraya yazayım bir işe yarasınlar diyerekten aşağıya madde madde yazmaya çalıştım.
İlk olarak yazımda  İngilizceyi öğrenmenin yollarına değindim

Yazımın sonlarına doğru İngilizceyi dinleyerek ve okuyarak öğrenmek için  İngilizce e-kitap ve İngilizce sesli kitapları nereden indirdiğimi  ve hangi İngilizce kitapları  tercih ettiğimi yazdım.

İngilizce Öğrenmek için Notlarım:     
1-''5 Günde İngilizce  Öğrenme'' sloganıyla eğitim veren uzmanları bir programda dinlemiştim.
Aldığım notlar şöyle:
 İyi konsantre olursanız her şeyi öğrenebilirsiniz.
 Konuşurken gramere odaklanmıyorsunuz. (Burada sanırım kastedilen Türkçe konuşurken
grameri nasıl düşünmeden konuşuyorsak İngilizce de de gramere odaklanmamak gerektiği kastediliyor.)

İngilizce Kitap Oku: İngilizce kitapları sesli okuyun. Anlamanıza gerek yok. Sözlük
kullanmayın. Günde birkaç sayfa okuyun.Kendi sesinizi duyun. 3 ay sonra yanlış gramer yapmazsınız.

 Her gün 1 dk kitap okursanız İngilizce yi unutmazsınız..(Burası çok önemli bence. Beni engelleyen bir konuydu.  Konuşmadığın bir dil bir süre sonra  unutuluyormuş. O yüzden
  unutcaksam niye öğreneyim derdim. İngilizce kitap okumak bu soruna bir çözüm.)


  2-Yabancı bir kanalda talk show programına ''Jackie Chain'' katılmıştı.Sunucu ona İngilizce yi nasıl öğrendin? diye bir soru yöneltmişti:


 Müzik dinleyerek öğrendiğini söylemişti. Evet, İngilizce müzik dinleyerek...
 Yeni nesil farkında olarak ya da olmayarak yabancı müzik dinleyerek İngilizce yi öğrendiklerini  daha önce fark etmiştim aslında.

  Celine Dion dinlemeye çalıştığım dönemler olmuştu. Bu sanatçıyı seçmemdeki sebep  İngilizcesi daha anlaşılır olduğu içindi.

   3-Yıllar önce internette karşıma çıkan ''İngilizce Öğrenmede Devrim'' ve ''Etkili Bir Şekilde İngilizce Öğrenmenin Yolları'' başlıklı iki yazıyı not almışım.(Bu iki yazıyı da okumanızı öneririm.)

  Bu iki yazı da mesaj çok açık ve net. Kendinizi bir bebek gibi düşünün. Bir bebek anadilini nasıl öğreniyorsa öyle İngilizceyi öğrenmekten bahsediyordu.

Bizler doğuştan dilimizi öğrenerek doğmadık. Sonradan öğrendik Türkçe' yi. Ailemizi dinleyerek kendi kendimize, farkında olmadan öğrendik. Şimdi de İngilizce' yi  öğrenirken  de aynı şekilde bunu uyarlıyoruz.

Yaptığımız tek şey; 
Dinlemek...İngilizce filmleri, dizileri  dinlemek, İngilizce müzik dinlemek...İngilizce programları, radyoları dinlemek...

Benim uyguladığım yöntem: 

İnternetten İngilizce kitap indirdim. Ve yine aynı kitabın sesli olanını indirdim. Bir yanda kulağımda seslendirilmiş İngilizce kitabı dinlerken bir yandan da gözlerimle söylenenleri takip ettim.

İngilizce yazılışı ve okunuşu farklı olduğu için bu durumu eş zamanlı ele aldım. Sonradan
dinlemek ingilizce yazılışları için de zaman harcamak pek işime gelmedi açıkçası.
 Bir hafta her gün bu şekilde çalışmayı sürdürdüm. Sonra maalesef  bıraktım.

  Önceleri yabancı dizileri izliyordum. Ama insanların ağızlarından çıkan kelimeleri algılayamıyordum. Sesleri duymuyordum.

 Bu yaptığım bir haftalık çalışmadan sonra bir gün yine yabancı kanallardan birini izliyorum. Tabii alt yazıya bakmamaya çalışarak odaklandığımda insanların söylediklerini işitmeye başladığımı fark ettim. Kelimeleri algılıyordum. Hatta kolay, basit diyalogları kolaylıkla anlamaya başladığımı fark ettim.

Hatta yıllar önce öğrendiğim kelimeleri yeniden hatırladığımı gördüm.  Halbuki bu bir haftalık çalışmamda  ne okuduğumu ne de dinlediğimi anlıyordum.

 Yapılan hiçbir çaba boşa gitmiyor. O yüzden bir ilerleme görmesek de devam etmek önemli bu aşamada.
  Ben bu çalışmayı 3 ay ya da 1 yıl devam etseydim sonuç belki muazzam olacaktı.

İngilizce Kitapları ve Sesli kitapları Hangi Siteden İndiriyorum?
Aslında İnternette İngilizce klasik kitapları rahatlıkla bulabilirsiniz. Sesli kitaplar ve İngilizce kitaplar olarak aradığınızda çok zorluk çekmeyeceğinizi düşünüyorum.

 Hem sesli İngilizce kitabı hem de İngilizce e-kitap bir arada olan bir siteyi keşfetmiştim daha önce:  OpenCulture.

Sadece e-book ve sesli kitap yok. İngilizce yazılar da paylaşılıyor. Siteyi takibe alırsanız  İngilizce makaleleri okumanız, takip etmeniz daha rahat olur. Bu makaleler genel kültür,  kaliteli bilgiler içeriyor.

 İngilizce öğrenmek isteyenler için muazzam bir site. Daha pek çok şey var. İnceleyin derim. Ben bu siteyi bulduğumda çok sevinmişti.
 (Bu yazıyı sanki tanıtım yazısı gibi yazmışım  sonradan fark ettim. Niye böyle yazmışım bilemiyorum. Şimdi de silemiyorum.) 

Peki Hangi İngilizce Kitapları Tercih Etmeli?
Benim tavsiyem klasiklerden yana. Genelde dünya klasiklerini sesli kitap olarak bulmak daha kolay oluyor.  Klasiklerin çoğu Türkçe' ye çevrilmiş. Hem Türkçe hem İngilizcesi olan bir kitap tercihimdir. Anlamadığım bir dilde kitap okumak bana sıkıcı geldiği için eşzamanlı olarak Türkçesini de okuyarak bu sorunuma çözüm bulmuştum.

Önceden okuduğunuz, sevdiğiniz bir kitabın  İngilizcesini  seçebilirsiniz. Böylece okurken kitabın neden bahsettiği ile ilgili bilginiz olduğu için daha istekli olarak okuyacağınıza ve dinleyeceğinize inanıyorum..

Son olarak; Sadece İngilizce dili ile bu teknikleri sınırlamak pek  doğru olmaz. Hangi dil olursa olsun bu  anlattıklarım geçerli.

Burada yabancı dil nasıl öğrenilir? ile ilgili bildiğim tüm yöntemleri yazdım.


Google+ Paylaş

Hakkında Unknown

Blog yazarı hakkında kısa bir açıklama
    Blogger Yorum
    Facebook Yorum

0 yorum:

Yorum Gönder