2016 Yılında Okuduğum Kitaplar

okuduğum kitaplar
 2015 yılında okuduğum kitapları  blogumda listeledikten sonra 2016 yılında da bunu devam ettirmek istiyorum.

     Aslında küçük bir not defterim var, okuduklarımı  tarihleriyle birlikte not alıyorum. Böylece kaç günde, bir kitabı okumuş olduğumu da görebiliyorum. Bu bana kitap okumayı savsakladığımda okumaya  daha fazla zaman ayırmam gerektiğini görmeme sebep oluyor...

     Ayrıca insan bloguna böyle bir liste koymasıyla bir an önce kitabı bitirsem de başka kitaplar okusam telaşına kapılıyor.

     Ancak bu yıl okuduğum kitapları biraz daha sindirerek okumak istiyorum. Tabii beğendiğim kitaplar için geçerli bu...

İngiliz Edebiyatı:

 -Herbert George Wells : (Jules Verne, Hugo Gernsbackile  ve H. G. Wells modern bilim kurgunun öncüleri sayılmakta)


          *Efendi Uyanıyor  (Edebiyat tarihinin ilk distopyası, bilim-kurgu romanı, ilk yayınlanma tarihi: 1899)

           *Zaman Makinesi  ( Zaman makinesi  ilk kez  bu eserde  konu edilmiş, bilim kurgu romanı, İlk yayınlanma tarihi: 1895)

           *Duvardaki Kapı  (Beş öykünün yer aldığı bir kitap, fantastik öykü)

            *Görünmez Adam (Bilim kurgu olarak nitelenen bir kitap, İlk yayınlanma tarihi: 1897 )




 -Aldous Huxley:

           *Cesur Yeni Dünya(Kitabın türü: Distopik roman, ilk yayınlanma tarihi:1932)


 -Jonathan Swift

           *Gulliverin Gezileri(Yazarın yazdığı tek romandır, ilk yayınlanma tarihi;1726)


-Roald Dahl

         * Matilda (Çocuk kitabı,  ilk yayınlanma tarihi;1988 )


-  Charles Dickens (İngiliz Edebiyatının en iyi romancılarındandır.)

          *Müşterek Dostumuz (Türü; roman,  yayınlanma tarihi: 1865 )


Kazuo İshiguro: Japon asıllı İngiliz romancı.

*Beni Asla Bırakma: Türü; roman, İlk yayınlanma tarihi; 2005, 2010 yılında bu roman filme uyarlanmış.

-Thomas Hardy: Yazar ve şair.


*Çılgın Kalabalıktan Uzak: ilk yayınlanma tarihi; 1874, türü; roman.

-George Eliot: Takma adıdır.

*Silas Marner:Türü: Roman, 1861 ilk yayımlanma tarihi.


-J.R.R. Tolkien: İngiliz yazar,şair, filolog ve akademisyendir.

*Yüzüklerin Efendisi- Yüzük Kardeşliği: İlk yayımlanma tarihi;29 Temmuz 1954


Amerikan Edebiyatı:

 -Syrie James  ( Senarist, ilk yazdığı roman Jane Austen in Kayıp Anılarıdır.)

            *Jane Austen ın Kayıp Anıları ( Amerikalı yazar Syrie James;  Jane Austen ın kitaplarından ve hayatından yola çıkarak oluşturduğu kurgusal bir kitap.)

-John Fante : İtalyan asıllı ABD 'li romancı.İlk okuduğum kitabı Toza Sor adlı romanıydı. Aslında kitap seriymiş. Bu seriden sadece iki kitabı okudum. Araştırmalarım sonucu sıralama şu şekilde olduğunu öğrendim:

1- Bahara Kadar Bekle Beni, Bandini;
2. Los Angeles Yolu;
3.Toza Sor ve
4. Bunker Tepesi Düşleri...


               *Los Angeles Yolu : Dörtlemenin ikinci kitabı. Ben tabii pek sıra gözetmeden okuyorum.

        Baş kahramanımızın ilginç üslubu ve karakteri dikkat çekici...

        Bu kitapta  Arturo Bandini  olumsuz yönleriyle birlikte karşımıza çıkıyor. ''Toza Sor'' adlı kitabında bu yönleri bu kitabtakine göre hayli törpülenmiş.

         Daha esprili ve sempatik bir hale dönüşüyor ana karakter...Bunun da büyük bir etkisi olsa gerek Toza Sor adlı romanın ön planda olmasına,beğenilmesine...


-Halit Hüseyin(Khaled Hosseini) : Afganistan doğumlu, Amerikalı yazar.

  *Uçurtma Avcısı: İlk yayınlanma tarihi; 2003

-John Steinbeck:1962 yılında Nobel Edebiyat Ödülü almıştır.

*İnci: İlk yayınlanma tarihi;1947 ,türü; roman.

-Tom Robbins:

*Parfümün Dansı: İlk yayınlanma tarihi; 1984, türü; roman.


-Stephenei Meyer: Amerikalı yazar.

*Alacakaranlık:Türü; Roman, ilk yayımlanma tarihi; 2005

-Kody Keplinger:

*Sap:   Klasiklerden, edebi değeri yüksek kitaplardan sonra güncel kitapları da arada  okumanın  iyi geldiğini fark ettim.

    Acaba bundan sonra  bir klasik, bir populer kitap olarak mı devam etsem. Bunu gerçekleştiremesem de arada bu tür kitapları okuyabilirim.

 '' Sap'' adlı kitap  Amerikan gençlik filmleri tadında akıcı bir kitap. Lise çağında üç samimi arkadaşın aile ve okul yaşamına tanık oluyoruz.

  Klasikler önceliğimdi.  Ancak bazı klasikler cok güzel olsa da ilerlemiyor. Araya akıcı, hoş ve güncel kitaplar koymak  iyi oluyor.

Shannon Hale: 

*Austen Diyarı:

Kitabın isminden anlaşıldığı üzere Jane Austen kitaplarından esintiler bulacağımdan emin olarak okudum. Çok fazla bir şey ummadan okuduğumu da belirteyim.

Anladım ki günümüzde Victorya İngilteresini yazmak ve yaşatmak pek mümkün olmuyor. Günümüz adetleri, yaşam tarzı bir şekilde bunu örseliyor.  Yazar da bu yüzden olsa gerek farklı bir açıdan o dönemi yaşatmak istemiş.

Kitabı okurken film olarak çekilse daha iyi olabileceğini hep düşündüm. Tipik Amerikan  komedi-dram türünde bir film. Ve gördüm ki böyle bir film 2013 yılında çekilmiş.



  İskoç Edebiyatı:
   -John Buchan

             *Otuz Dokuz Basamak (Türü: roman, gerilim; İlk yayınlanma tarihi: 1915)

  Okuyamama sorunu yaşarken internette karşıma bu kitap çıktı. Bir günde bitirdim. Dili ve anlatımı akıcı. Konu sürükleyici.

     Sanırım çok fazla ajanlarla  ilgili filmler izlemiş olmanın verdiği bir tanıdıklık vardı kitapta...Belki de  bu kitabın  uyarlandığı filmi bile izlemiş olabilirim kimbilir...


- Archibald Joseph Cronin: ( Hekim ve romancı...Mide rahatsızlığı teşhisi konmasıyla doktorluk mesleğine ara vermek zorunda kalmış.Ve yıllardır istediği yazar olma planını da hayata geçirmesi bu rahatsızlığı neden olmuş diyebiliriz... )


*Yeşil Yıllar: ( Türü; roman, 1944 yılında yazmıştır)


  Fransız Edebiyatı:

-Marc Levy
           *Gölge hırsızı: Dili sade, anlatımı akıcı,  okuyamama sendromu yaşarken bu kitabı iki günde bitirdim.

 
        Sadece aklıma takılan kitabın ilerleyen sayfalarına doğru, baş kahramanın bir yeteneği vardı. Ne oldu? diye kendi kendime  sormadan edemedim.


Andre Gide:1947 yılında Nobel Edebiyat Ödülü almıştır. Roman, şiir, günlük, deneme, oyun yazarı.



*Pastoral Senfoni: Türü roman,

ilk yayınlanma tarihi: 1919,

Kitabın ismi; Bethoven 'ın Pastoral Senfonisinden almıştır.

Gerek kitaplarda gerek filmlerde ana karakterler hiçbir zaman birbirlerinden vazgeçmezler.

Bu romanda ise farklı bir durum söz konusu.Ve bunu daha gerçekçi bulduğumu söylemeliyim.

*Dar Kapı: 1909 yılında yayımlanmış. Bu kitabı okurken Pastoral Senfoni romanındaki gibi farklı olması beklentisiyle okudum. Ancak alıştığımız klasik, ölünceye kadar birbirini seven bir çiftimiz vardı.

Bu eserin sonunda kızın günlüğüne yer veriliyordu. Bu duruma pek sevinmiştim. Ancak hayal kırıklığına uğradım. Çünkü günlük çok ilgi çekici değildi. Kısa üstünkörü geçilmişti. Farklı,bilmediğimiz bir şeyleri bu günlükte öğreneceğim umudum kursağımda kaldı.

Ayrıca bu kitap bana Vadideki Zambak romanını da anımsattı.

Dar Kapı' yı yazarın diğer kitaplarıyla kıyaslamadan, beklentisiz okumak daha iyi olur kanımca.

*İsabelle: Kısa sürede biten bir roman.

Alman Edebiyatı

-Hermann Hesse :

Alman doğumlu İsviçreli yazar olarak olarak tanımlandığı için hangi ülke olarak belirtmem gerektiğini bilemedim.

Bazı yerlerde böyle ikilem yaşadıkları için olsa gerek Alman- İsviçre Edebiyatı kategorisinde belirtenler de var. Ben daha çok Alman yazar olarak ifade edildiğini gördüğüm için bunu baz aldım. Ayrıca kitabın orijinal dili Almanca.

Yazar, 1946 yılında Nobel Edebiyat Ödülü almıştır.


*Siddhartha: Türü; roman, ilk basım tarihi;1922,

Berlin' de bir yayınevi tarafından ilk yayımlanmış. Sade,akıcı bir anlatımı var.

-Wulf Dorn:Psikolojik-gerilim türü kitaplar yazıyor. ''Psikiyatrist'' kitabı en beğenilen sevilen kitaplar arasında.

Aşağıdaki İki kitabı  kısa sürede bitirdim. Çok Sürükleyici kitaplar.

*Hain Yüreğim:
Kitabı okurken '' 6.His'' filmi ya da ''Ghost Whisperer'' dizisi gibi diye düşünsem de ilerleyen sayfalarda yazar farklı bir yol izlemiş. İyi ki de öyle yapmış.

*Şizofren: Yazar, Hoollwood filmleri tadında yazıyor kanısı oluştu bende. İki kitap da Hoollwood yapımlarınca filmi çekilebilir aslında.

*Fobi: Kitabın sonu çok uzatılmış. Okumakta zorlandım.

-Goethe:
*Genç Werther' in Acıları:


  Türk Edebiyatı

-Melih Cevdet Anday:Roman, deneme,tiyatro yazarı, şair.

*Aylaklar: İlk yayınlanma tarihi ;1965, türü; roman



-Reşat Nuri Güntekin(1889-1956): Roman, öykü, oyun yazarı.

       *Miskinler Tekkesi: İlk yayınlanma tarihi;1946

       *Gökyüzü: İlk yayınlanma tarih;1935


Peyami Safa ( 1899-1961): Ortaokul, lise ve üniversite öğrenimi görmemiş. Kendi kendinİ yetiştirmiş, engin bilgi ve kürtüre sahip  bir yazarmış.

Öğretmenlik ve gazetecilik yapmış.

Polisiye ve macera romanlarında Server Bedi takma adını kullanmış.

*Selma ve Gölgesi:Türü; polisiye roman.

*Şimşek:İlk yayımlanma tarihi: 1923, türü;roman.

*Bir Akşamdı : İlk yayınlanma tarihi; 1924, türü; roman.

*Arsen Lüpen İstanbul'da ( Cingöz Recai): Serinin ilk kitabı.


-Ayşe Kulin: Yazar ve gazeteci.

*Nefes Nefese:İlk yayınlanma tarihi; 2002, türü; roman.


-Rita Hunter: İnternette Rita Hunter diye arama yaptığımda şarkıcı olarak karşıma çıkınca aradığım kişinin bu olmadığını anladım. 

Detaylı araştırınca bir de ne göreyim bu takma ismi kullanan bir Türk'müş. Bunu bilmeden kitabı okudum. Bir yabancı yazar olduğunu düşündüğümde çok eleştirim olmuştu.

*Güz Fırtınası: 1-İyi ki de yabancı bir isimle kitabını yayımlamış. Yoksa kesinlikle yadırgardım.

2-Kitabı okurken Jane Austen aklıma geldi. Onun kitaplarını okuduğumdan, hayatını bildiğimden onu hatırlattı. Onun yaşamının ve kitaplarının etkisini hissettim.

3-Keşke yazar Jane Austen' ın prensibini de uygulasaydı. Jane Austen kitaplarında yakınlaşmalar  yoktur. Jane Auesten tarzı kitaplar okumayı seven biriyim. Ancak onun gibi yazanlar nedense bunu göz ardı ediyorlar.


Avusturya Edebiyatı

Stefan Zweig:
*Clarissa:İlk yayınlanma tarihi;1981


İtalyan Edebiyatı

Dino Buzzati:

*Tatar Çölü:İlk yayınlanma tarihi; 1940, türü; roman,

Kolombiya Edebiyatı

Gabriel Garcia Marquez: 1982'de Nobel Edebiyat Ödülünü almış.

*Albaya Mektup Yazan Kimse Yok: Bu romanın başları iyi gidiyordu. Ne olduysa sonra koptum hikayeden, sonunda açıkçası ne olduğunu kestiremedim, anlamadım. 

 Okumaya çok fazla ara verdiğim için, çok fazla uzattığım için konudan uzaklaştım. Bu yüzden romanın sonuna yaklaşmışken  kitabı bitirme gayesine düştüm.

Google+ Paylaş

Hakkında Unknown

Blog yazarı hakkında kısa bir açıklama
    Blogger Yorum
    Facebook Yorum

0 yorum:

Yorum Gönder