Tırnak Batması Sorunu için Neler Yaptım?

tırnak batması
  İki, üç ay önce bir dolu  şeker ve çikolata paketlerinin  eve alınmasıyla başladı her şey. Tabii ben  bir hafta belki daha kısa sürede  hepsini bitirdim. Sabahları  da  ekmeğe sürülen bir kavanoz çikolatayı  iki günde mideye indirdim.

    Evdekiler fazla yemedikleri için  bana kalmıştı hepsi...O kadar lezzetliydi ki tıpkı çocukluğumda yediğim çikolatalara benziyordu.

    İşte tam bu zamanlarda bende bir sorun peydah oldu:Tırnak batması... ayak baş parmağımda hafif batma ve kanama...

   Bu yediklerimle eş zamanlı böyle bir sorunun ortaya çıkmasının  bir rastlantı olmadığını düşünüyorum.

  Çocukluğumda  tırnak batması sorununu uzun süre yaşadığımı hatırladım birden. Bir şey yapmadan kendiliğinden düzelmişti o zamanlar.

   Hemen sivilcelerim ve göz kapağımdaki beze için izlediğim yolu ayak tırnağımın batması
için de uyguladım.

Tırnak batması nasıl geçer? sorusundan önce  nerede hata yaptım da bu durumla karşılaştığım? sorusu zihnimde belirdi: Beslenmem çoğunlukla  abur cubur ağırlıklıydı. Sağlıklı yiyeceklerden uzaklaşmıştım.

Böylece önce beslenmeme dikkat etmeye karar vererek adım attım tırnak batmasına çözüm
olarak.

  Tırnak batması için neler yaptım?
 1-Beslenme; 
Çikolataları  ve şekerleri yedikten sonra bu sorunun ortaya çıkmasının bir tesadüf olmadığına inandığım için hemen beslenme konusunda önlem almaya çalıştım.

   Abur cubur, tatlı şeyleri uzun bir süre belki iyileşene kadar yememe kararı aldım.( sağlıklı beslenmeyi hayat boyu uygulasam tabii daha güzel olur)

   Beslenmeyle ayak tırnağının batmasının ne alakası var demeyin.

    Kendi gözlemlerime dayanarak şunu söyleyebilirim ki yeterince iyi beslenilmediğinde vitamin eksikliğinin tırnakta şekil bozukluğuna neden oluyor ve et kısmında ise sağlıklı yiyecekler vücuda girmediği için elastikiyetini, koruyuculuğunu kaybettiği için batma kolaylaşıyor.

   Bu bilimsel bir araştırma değil benim sadece gözlemlerime dayanarak vardığım bir sonuç.

 2-Mikroplardan Korumak;
   Tuz-su; İnternette araştırdığımda ılık suya iki çay kaşığı tuz atın, 20-30 dakika ayaklarınızı
 içinde bekletin yazıyordu. Birkaç gün bunu uyguladım. Bunun nedeni enfeksiyon kapmaması içinmiş.

     Bende kaya tuzu olduğu için tuz yerine onu kullandım. Hatta içine birkaç damla limon sıktım, biraz daha abartıp birazcık da sirke damlattım.  Amaç mikroplardan korunmak değil mi?

   Ayağın suda kalıp yumuşaması batmayı arttırabilir düşüncesiyle vazgeçtim bunu yapmaktan.

   Ben şişe içindeki suyun içine birkaç çorba kaşığı sirke koyup bu karışımı sorunlu bölgeye
 dökerek açık yaranın mikroplardan koruması için kullandım.

Önemli:Tuzlu-su karışımını  yapmadan önce lütfen  doktorunuza danışın. Benim ayak parmağımda ciddi bir problem olmadığı için uygulamada sakınca görmesem da bir, iki gün uyguladıktan sonra çekindiğim için bıraktım. En iyisi bir doktora danışmak.

  3-Hastalıkların  Zihinsel Nedeni:
 Artık günümüzde tüm hastalıkların nedeni olumsuz düşüncelerden kaynaklandığı herkesçe bilinen bir gerçek.

  Louise Hay' ın bu konuda yazdığı'''Düşünce Gücüyle Tedavi'' adlı kitabında ayak tırnağı batmasıyla ile ilgili bir şey  bulamadım. Yazarın ''Tüm Hastalıkların Zihinsel Nedeni ''adlı
 kitabı da bende yok. Bu yüzden internette araştırdım.

  Ayak tırnağının batmasının zihinsel nedeni; İleri doğru yönelme, ilerlemeye hakkı olup
 olmadığı konusunda endişe ve suçluluk duyma.

 Yeni düşünce modeli; Hayatta gideceğim yönü seçmek ve o yönde ilerlemek benim Tanrısal hakkımdır. Güvenlik içindeyim. Özgürüm.

   Sabahları bu yeni düşünce modelini tekrarladım.

    Ve bir gün yıllardır içselleştirmiş olduğum bir kalıplaşmış düşüncemi fark ettim. Sınav
günlerinde ve yeni bir başlangıç için adım attığımda nükseden bir düşüncem; başarılı olmayı hak etmediğim duygusu, diğer insanlardan daha iyi olma korkusu.

      Bu dönem bu tür olumsuz düşüncelerimi her fark ettiğimde kendime telkinlerde bulundum. 
'' Bu benim düşüncelerimle  oluşturduğum bir korku. Başkaları iyi olabiliyorsa ben de iyi olabilirim. Onların başarılı olmaya hakları varsa benim de hakkım var...gibi..'' 

     Tam olarak bu olumsuz düşüncemden kurtulup kurtulamadığımı bilmiyorum.Ancak
 zihnimde böyle bir düşünce engelim olduğunun şimdilik farkına vardım.

  Peki şimdi ne durumda ayak parmağım?

   Tırnağım artık  batmıyor, ancak şöyle bir bastırsam yine bu sorun çıkar gibi duruyor. En
azından şu an batma ve kanama olayı yok, şükürler olsun.

Google+ Paylaş

Hakkında Unknown

Blog yazarı hakkında kısa bir açıklama
    Blogger Yorum
    Facebook Yorum

0 yorum:

Yorum Gönder