Göz Kapağımdaki Şişlik (Beze,Kist...) Nasıl İyileşti?

goz kapagindaki beze kist nasıl geçerBundan birkaç yıl önce göz kapağımda minicik bir şişlik ortaya çıkmıştı.

 Başında çok önemsemedim bu durumu. Ancak gelen; ''gözündeki şey ne öyle?'' giden; ''senin gözüne ne olmuş?'' demeye başlayınca aldı mı beni bir korku...

 ''İnternetten bir araştırayım?'' dedim. Arpacık mı acaba? Arpacık değilmiş. Arpacık; kirpik dibine yakın bir yerde yağ bezesinin iltihaplanmasıymış.

 Benim kirpik ucunda değildi, biraz daha ilerde yuvarlak, sert, küçük bir şişlik...

        Biraz daha detaylı araştırınca şalazyon ismiyle karşılaştım. Şalazyon nedir? Göz kapağının içinde yağ üreten bezin büyümesine  şalazyon deniliyormuş. Göz kapağında ağrısız, sert ve
yuvarlak bir nodül şeklinde olduğu yazılıydı.

 Benim şişlik şalazyona benziyordu. Emin değilim. Doktara da gitmeye korkuyordum.

 İnternette araştırmalarım sonucu ameliyat olanlar mı dersiniz, ameliyat sonrası yine bu sorunla karşılaşanlar mı dersiniz, açıkçası çok tırstım...Ben en iyisi önce kendim bir şeyler yapayım olmazsa doktara giderim artık, dedim.

 Daha önce sivilcelerim için yaptığım çalışmalar sonuç vermişti, şimdi de bunun için aynı
 çalışmaları bir deneyim bakalım ne olacak, diyerek başladım.

Göz kapağımdaki şişliğin, bezenin iyileşmesi için neler yaptım?

1-Zihinsel Neden:
Göz kapağımda sert, minik kitle hangi olumsuz düşüncelerimin bir tezahürüydü? Bu sorumun cevabını almak için Louise Hay'ın ''Düşünce Gücüyle Tedavi''  adlı kitabına baktım.

Bu kitap aklımızda oluşturduğumuz her düşüncenin  geleceğimizi yarattığını, bedenimizdeki hastalıkların ise kendi düşüncelerimizle oluşturduğumuzu  belirten bir başucu kitabı.

Kitapta şalazyon ile ilgili bir bilgi bulamadım. Arpacığın zihinsel nedeni vardı. Şalazyon da
 arpacıkta göz kapağında meydana gelen bir durum değil miydi? Bu da işimi görür, dedim.

    Arpacığın zihinsel nedeni; ''Yaşama öfkeli gözlerle bakma, birine kızma''

     Evet ben öfkeliydim, hem de çok... Bu duyguyu o kadar kanıksamışım ki öfkeli olduğumun bilincinde bile değilmişim aslında.

  Yeni düşünce kalıbı ise; '' herkesi ve her şeyi neşe ve sevgiyle görmeyi seçiyorum''

   Bu olumlu cümleyi her aklıma geldiğinde tekrarladım. Bu sözleri söylerken alın ve göz çevremin gevşediğini hissettim. Öfkelenerek  bu bölgeyi ne kadar kasmışım meğer...

Hafif bir gülümsemeyle söyledim: ''Neşe ve sevgiyle...'' Bu iki kelimenin anlamını hissederek yineledim.

2-Beslenme:

 Göz kapağımda ortaya çıkan bu rahatsızlığın en önemli nedenlerinden biri bağışıklık sisteminin zayıflamasıymış. Bağışıklık sistemini bozan sebeplerden biri ise vitamin eksikliğiymiş.

Son zamanlarda gerçekten sağlıksız besleniyordum. Bu nedenle kızartma, çikolata, abur cubur ne varsa uzak durmaya çalıştım. Daha çok sebze-meyve ağırlıklı beslenmeye özen gösterdiğimi söyleyebilirim.

3-Uyku:Bağışıklık sistemini, vücut direncini zayıflatan diğer nedenlerden biri de uykusuzlukmuş.

 Ben o dönemlerde çok geç saatlerde uyuyordum. Yeterince uykumu alamıyordum. Zaten üzerimde halsizlik ,ağırlık olduğunun farkındaydım. Dinlenmem gerekiyordu. Bunun içinde önce uyku düzenimi halletmeliydim.

 Daha erken saatlerde yatağa girdim. Ama ha, deyince uyku gelmiyor ki! Sağa dön olmuyor, sola
 dön olmuyor. resmen cebelleşiyordum uyumak için...

Sonra  ''ben ne yapıyorum?'' dedim. Amacım dinlenmek değil mi? Uyuyamıyorsam  bile gözünü kapat, rahatça uzan...Böylece en azından dinlenmiş olurum. Birkaç gün sonra erken saatlerde uykumun geldiğini gördüm.

4-İnternet: Zamanımın büyük bölümünü internette geçiriyordum. Haliyle gözlerim ekrana bakmaktan yorulmuştu.

 O yüzden hemen internetle olan münasebetimi en aza indirdim. İnternete girdiğim zamanlarda
 ise ara verip gözlerimi kapatıp dinlenme molası veriyordum.

5-Göz temizliği:
Göz kapağımda açık bir yara, sivilce yoktu. Ben yine de cildimin rahat nefes
alması için temizlik kısmına çok dikkat ettim. Bebe şampuanını ıslak pamuğa döküp gözlerimi ve çevresini temizleyip yıkadım.Sonra da kağıt havluyla kuruladım.

 Ben burada  sonuç üzerinde durmadım. Gözümde küçücük bir şişlik vardı.  Ben bu rahatsızlığa
 yol açan  ''neden '' üzerinde çalıştım.

Bunlar nelerdi? Olumsuz düşünce, negatif duygular, sağlıksız beslenme, uykusuzluk, bilgisayarda fazla vakit geçirme...

Yaptığım tek şey yanlış şeyleri tersine çevirmekti. Sağlıklı ve doğru uygulamaları yaparak değişimi başlattım. Bu da iyileşmeyi beraberinde getirdi.

Uyarı:
Zaman geçtikçe bu yazımın daha fazla kişiye ulaştığını gördüm. Ancak sürekli ertelediğim uyarı notunu bana gelen mesajlardan sonra ekleme gereği duydum.

Lütfen bir doktora danışmayı ihmal etmeyin. Sizdeki sorunun önce ciddi olup olmadığını
öğrenin.
Benim sorunum çok ciddi değildi. Ben göz kapağımda şişlik belirir belirmez hemen  bir şeyler yapmıştım.
 Benim sorunum  ortadaydı. Sağlığıma dikkat etmiyordum. Uykusuzluk, internette fazla zaman geçirme, içime attığım öfke....
Yazım aslında 6 maddeden oluşuyordu. Bir maddesini daha önceden silmiştim.
Sağlık ihmale gelmez. Lütfen bu konuya dikkat edin.


Google+ Paylaş

Hakkında Unknown

Blog yazarı hakkında kısa bir açıklama
    Blogger Yorum
    Facebook Yorum

0 yorum:

Yorum Gönder