Access Tekniği

access bars tekniğiKişisel gelişim yolunda bir teknik daha.... Access.....Son yıllarda çok popüler olan bir teknik.
Merak ettiğim bir dönem bu teknikle ilgili bilgileri not almıştım.O notlarımı aktarıyorum.

Access in felsefesi hiçbir şeyi,  hiçkimseyi yargılama...hiçbir şey  yanlış-üstün değil, iyi-kötü diye niteleme...
Kısaca '' her şeyi yargılamadan olduğu gibi kabul et'' düşüncesini içerir.

SORU SORMAK
 Access in en temelinde soru  sorma ve soruda kalma tekniği var. İstediğin her neyse soru sor, sıkıştığın her alanda soru sor ve serbest bırak....
           
 Soru sormakla kendimizi   tüm olasılıklara açmış oluyoruz.

Örneğin ,ev almak istiyorsunuz.....

 Benim için en hayırlı ev neyse olasılıklar nelerdir?

Ya da farkındalığınızı artırmak istiyorsunuz ;

 Farkındalığımı artırmak için olasılıklar nelerdir? diye sorabilirsiniz....

Yıllar önce soru sormanın önemiyle ilgili bir kitap okumuştum ve bir deftere hedefimle ilgili
sorular yazıyordum. Bunu her gün yapıyordum.

O dönem hedefimle ilgili harekete geçmiş ve kurslara başlamıştım. Her şey kendiliğinden
 olmuştu. Soru sormakla farkındalığım arttığı için olanakları görmüş ve değerlendirmiştim.

 Bunu  tecrübe ettiğim için  accessin soru sorma tekniği mantıklı geliyor.  Ben soruları
 yazmayı tercih etmiştim, tabii içinizden ya da yüksek sesle söylenebilir.

* Başkalarıyla ilgili düşünceler zihninizi işgal ediyorsa ,başkalarına ait bilgileri bertaraf
 etmek için şu soru kalıbı kullanılıyor;

  ''Bu kime ait?''   Kime ait olduğu önemli değil burada...

*  Herkesin derdini dert ediyorsanız. empatik biriyseniz yine yukarıdaki soru kalıbını kullanın. 
Bu kime ait?....Kimin mutlu olup olmadığını bilemeyiz. Bu onların deneyimi ,onların seçimi demeliyiz.

Eğer başkalarının sorunlarına üzülür, acıma duygusu içerisine girersek bu deneyim bizim
 önümüze geliyor ve biz de aynısını yaşıyoruz.

 Bununla ilgili bir anım var. Bir gün otobüste yanıma bir bayan oturdu. Bayağı zayıf, yüzü çökmüş, sıkıntılı olduğu her halinden belli oluyordu.

Bana derdini anlatmaya başladı. Annesinin ona neler yaptığını ,nasıl davrandığını anlatıyordu. Ben de pür dikkat, üzülerek onu dinliyor, ona akıl veriyordum.

Ne mi oldu? Yıllar sonra onun anlattıklarını  yaşadım.

 Fiziksel olarak da çökmüştüm aslında. Onu üzülerek dinlediğim için mi bu başıma gelmişti; yoksa böyle bir durumu yaşayacağım için mi benzer olayı yaşamış biri  karşıma çıkmıştı...Bilemiyorum...

Bildiğim bir şey varsa   o da tanık olduğum herhangi bir olayı benim de yaşadığım.

 Ayrıca access tekniği sadece olumsuz durumlarda değil, bir hediye aldığınızda , iyi bir gelişme yaşadığınızda veya fatura geldiğinde buna benzer durumlarda şu soru kalıbını kullanılıyor:

  Bundan daha iyi nasıl olabilir? Bu soruyu sorduğunuzda her şeyin daha iyiye gittiği iddia ediliyor.

  ACCESS'İN MANTRASI
   ''Tüm yaşam bana neşeyle kolaylıkla ve ihtişamla gelir''

     Bu cümleyi sabah uyandığınızda ve akşam yatarken tekrarladığınızda üç hafta içinde  hayatımızda değişiklikler görebilirmişiz.


 ACCESS' İN TEMİZLEME CÜMLESİ
 İngilizce kelimelerden oluşan bir cümle. Access enerji terapi kelimeleri şöyle:

   ''right wrong pod poc good bad  all nine short boys and beyonds''

pod ve poc en önemlisiymiş. Sadece bu ikisini tekrar etmek de yeterli olduğu  söyleniliyor.
Bu cümlelerle temizleme yapılıyormuş. Bir de soru cümleleri eklenmesi tavsiye ediliyor.

Bu temizleme cümleleri İngilizce olsa bile niye demeyin, deniliyor. (Açıkçası bu İngilizce kelimeleri ben kullanmıyorum. )

Hissettiğiniz ufacık sıkıntıda bile bunun kullanılması, sorun gidinceye kadar tekrar edilmesi öneriliyor.
Access aslında çok fazla tekniği içinde barındırıyor. Ben sadece birkaçını  burada paylaştım.

Ayrıca bu tekniğin adı;  Access Bars olarak geçiyor.


     
Google+ Paylaş

Hakkında Unknown

Blog yazarı hakkında kısa bir açıklama
    Blogger Yorum
    Facebook Yorum

0 yorum:

Yorum Gönder