Shakespeare Kitaplari

shakespeare romanları
Shakespeare  İngiliz edebiyatının dünyaya kazandırdığı kült yazarlardan. Onun hakkında anlatılacak o kadar şey var ki benim cümlelerim bunu ifade etmeye yetmiyor.

Shakespeare kitapları; yazarların, tiyatro oyuncuların, hitabet sanatıyla ilgilenenlerin, entelektüel olarak kendini geliştirmek isteyenlerin olmazsa olmazı...

Bir ders gibi derin; bir başucu kitabı gibi tekrar tekrar okunacak türden yapıtlar:
Bir roman gibi değil de bir ders çalışır gibi onun kitaplarını okumak gerektiğini düşünüyorum. Eserleri bir kere okunup sonra bir kenara bırakılacak türden kitaplar değil başucunda  tekrar tekrar okunacak  eserlerden.

Bırakın Shakespeare size;  Machbeth'in hırsını, Othello'nın kıskançlığını, Romeo ve Juliet'in aşkını anlatsın. Şiirsel dizeler ruhunuza;  kelimelerin zenginliği ve uyumu; dil ve anlatımınıza yansısın.

 Bir yazıma kolaylık olması için Shakespeare kitaplarını ele almayı düşünsem de hep erteledim. Ne olduysa bilemiyorum Shakespeare ile ilgilenirken buldum kendimi. Açıkçası bu kadar hevesle bu yazıyı hazırlayacağımı da hiç düşünmemiştim.

Tabii bu yazımı hazırlarken yazarın  kitabından alıntılara göz gezdirdiğimde  şiirsel, ritmik, uyumlu cümleleriyle karşılaştım. Bir dönem Sheakespeare'den bölümler okumuş olduğumu o zaman hatırladım. Kimbilir ileride onun kitaplarını okumaya  başlayabilirim. Ve oyun tarzı kitaplara karşı önyargımın bu yazımla da ortadan kalktığını açıkça görüyorum.

William Shakespeare oyunları şiirsel bir düz yazıyla yazılmış. Yani düz yazı ve şiirin harmanlamış hali. Edebiyatın dahi  yazarı; İngilizce diline  3000 kadar yeni kelime kazandırmış, doğal olarak kelime dağarcığı da çok geniş olan yazarlardan.

William Shakespeare eserleri kaç tane olduğu merak ettiğim bir konuydu. Araştırdım. Hayatı boyunca; 38 oyun, 154 sone yazmış; ve tam sayı belirgin olmamakla birlikte  şiirleri de vardır.
Tüm bu kitapları bu sayfada listeleyemesem de oyunlarından bazılarını buraya ekledim.

Shakespeare Eserleri:
Hamlet: 
'Olmak ya da olmamak işte bütün mesele bu!'
Shakespeare denilince akla gelen ilk eserlerden biri.

Romeo ve Juliet:
'Ah Romeo! Neden Romeosun sen'
Bu eser en çok bilinen en iyi eserlerden biri kuşkusuz. Yine çok aşina olduğumuz zamanından bir şey kaybetmeyen Shakespeare'in klasik eserlerinden biri..

Macbeth: 
'Çık elimden, korkunç leke çık diyorum sana!'
Shakespeare'in en önemli, en meşhur, en iyi kitaplarından.
Konusunu çok iyi bildiğim ancak  okumadığım bir eser. Sanırım ders kitaplarından, filmlerden, parodilerden bilemiyor bir yerden içeriğini öğrenmişim. Belki de hepsinden...

Othello:
'Ah efendim sakının kıskançlıktan!'
 Bu kitap hakkında ilginç bilgiler okumuştum daha önce. Şu hatırlayamamak denilen şey ne kötü.  Othello adlı eser kıskançlık temasını işleyen bir kitap. Bu kitaptan  literatüre bir de  Othello sendromu geçmiş durumda.

Kral Lear:
'N'oldu yine o kara düşünceler mi?'
Shaekspearın önemli eserlerinden bir diğeri..

Bir Yaz Gecesi Rüyası:
'Gidiyorum ardımda yalnızca aptal kalbimi bırakıyorum'
Yazarın Romantik komedi türünde bir oyunu.

On İkinci Gece (Siz Nasıl İstersiniz):
'Sevgi güzeldir, ama daha güzeli beklemeden verilen sevgidir.'
Yazarın bir diğer komedi türünde oyunu.

Julius Caesar:
'Sen de mi Brutus!'
Bu eser yazarın önemli tragedyalarından biridir.

Venedik Taciri:
'Hayat herkesin belli bir rol oynadığı bir sahnedir.'
'İnsanlar sahiplenmekten çok kovalamaktan hoşlanırlar'

 Komedya türünde bir eser olsa da aynı zamanda ciddi bölümler barındırdığına dair notlar eklenmiş.

Fırtına:
'Anlattıklarınız efendim sağırları bile iyileştirir'
Yazarın romantik komedi türünde eserlerinden biri.

Yanlışlıklar Komedyası:
Shakespeare'in  en kısa oyunudur. Aynı zamanda ilk yazdığı komedyadır.
İnternette bu kitap hakkında çok olumlu yorumlar okudum.

Hırçın Kız:
Komedi türünde eser.
Bu kitapla ilgili bazı yorumları okuyunca kesinlikle okumam gereken bir yapıt diye karar vermiştim;
ancak başka yazılar daha farklı bir açıdan kitabı ele almaları biraz eserden soğuttu beni. Yine de nasıl bir kitap olduğunu merak ediyorum.

Kuru Gürültü
Komedi türünde diğer bir eser.

Antonius ve Kleopatra:
'Bırak kader getirsin ne getirecekse,
Ahlarla vahlarla kesmeyelim yolunu'
Türü; trajedi. Aşk ve  tarih tragedyası iç içe.

♣Size Nasıl Geliyorsa (Beğendiğiniz Gibi ya da Nasıl Hoşunuza Giderse):
'Dünya bir sahnedir ve biz de oyuncuları'
Eğlenceli bir eser. Komedi türü.

Kısasa Kısas
'Merhametten maraz doğar derler,
Bağışlamak her zaman ikinci bir acıyı besler'
Bu kitabın türü biraz tartışmalı..Komedi mi tragedi mi bir ikilem varmış.

Aşkın Çabası Boşuna:
'Beğendiğiniz bedenlere, hayalinizdeki ruhları koyup,
bunu aşk sanıyorsunuz.'

Bu kitabın konusu çok ilgimi çekti; ancak bu kitap hakkında yorumlar pek iç açıcı değil.
Komedi türünde bir eser.

Kış Masalı:
'Bir iş övülmedi mi ölür gider,
Ondan sonra yapılacak binlerce iyi işi de yok eder.'

Yazarın Masalımsı  bir oyunu.

Titus Andronicus:
Bu kitap yazarın ilk tragedisidir.
Bu kitabın konusunu okuyunca tüyler ürpertici mevzular barındırdığını öğrendim. Okur muyum? Yazarın daha iyi kitapları varken sanmıyorum...

Windsor'un Şen Kadınları:
Komedi türünde bir tiyatro oyunu.

Shakespeare ismini yazmak benim için o kadar zor ki her seferinde düzeltmek zorunda kalıyorum.  Bunun  kolayını bulanlar varmış. Direkt  Şekspir  kitapları olarak  arıyorlar. Güzel bir fikir.
Shakespeare eserlerini listelediğim bu yazımı yazarken kesinlikle bu kitapları okumam gerektiğini bir kez daha hatırladım.

Google+ Paylaş

Hakkında Unknown

Blog yazarı hakkında kısa bir açıklama
    Blogger Yorum
    Facebook Yorum

0 yorum:

Yorum Gönder