Dersimiz: Google Guncellemeleri

google güncellemesiŞu mart ayı benim için çok ilginç geçiyor...Ziyaretçi sayımda ne zaman bir düşüş olsa arkasından hep Google güncellemelerinin  olduğunu öğreniyorum.

 Ben de şu Google'ın güncellemeleri nedir, ne işe yarar, yenilir mi, içilir mi? diye bir araştırma gereği duydum...


Google Güncellemelerini Tanıyalım:
1-Panda :
İçerik ve kod kalitesi üzerine çalışan bir güncelleme.....İlgi çekici ve farklı yazılar en sevdiği hususmuş. Kopya içerikler üzerinde ihtisas yapmış. Gereksiz anahtar kelimeleri ayırt edebilecek zekaya sahipmiş...
Kısaca görevleri:
*Zayıf, yüzeysel ve kopya yazıların  sıralamalarda yer almasını önlemek.
*Kaliteli yazıları üst sıralamalara çıkarmak.
*Arama sorgularıyla uyumlu olmayan içerikleri tespit etmek pandamızın görevleri...

2-Penguin  :
Penguin'in uzmanlık alanı backlinkler... Doğal yollardan gelen bağlantılara önem veriyormuş...Kaliteli linkler ilgi alanında girerken; spam linkler ise hiç hoşuna gitmiyormuş...

Sıralamada düşen bir yazım olmuştu geçen sene. Google'ın bana bir ceza verdiğini hissediyorum; ancak nedenini bir türlü bulamıyordum. Ben de sıralamada düşen  yazımdaki yorumları incelemeye başladım. Hiç şüphelenmediğim bir yorum dikkatimi çekti; Meğerse kişi kopya içerikli bir yazı ile kullanıcı adına link vermiş...Anlayacağınız yorum backlinkle karşı karşıyaymışım haberim yok.

Hatta  yazıyı çok beğendiğim için bir de  yorum yapmayı düşünüyordum. Düştüğüm duruma bakın... Tabii  sonradan araştırınca yazının kopya olduğu çıktı ortaya. Detaylı yazıyı incelediğimde anahtar kelimeler benim yazımdakiyle örtüştüğünü  fark ettim.

Bu yorumu silmek zorunda kaldım...Bu yaşadığım durum bana  bir ders olduğunu söyleyebilirim. Gelen yorumları artık inceliyorum. Yorum backlinkler bu şekilde birkaç kez daha karşıma çıktı. Tabii artık bu tecrübe sayesinde  önlemimi alıyorum.

Tabii yine  bu cezanın nedeni ne olabilir diye araştırırken kırık linkler konusu   karşıma çıkmıştı. Kırık linkleri de hemen  o ara  temizlemiştim...Ufak tefek düzeltmelerle  bu sorunu çözdüğümü zannediyorum...

3-Hummingbird Algoritması  : 
Lakabı: Sinek kuşu...Hızı ve manevra kabiliyetiyle hayranlık veren  sevimli, minik kuşun ismini alarak bu güncelleme bize ne demeye çalıyor olabilir acaba? Hassas ve hızlıyım...Gözümden hiçbir şey kaçmaz...

Kullanıcılara yönelik yazıları pek seven güncellememiz;  anahtar kelimelerden  oluşmuş, içeriği ise es geçilmiş yazıları fark edip bu konuda gerekeni yapıyormuş...
(Aslında bu minik kuşun daha fazla marifetleri var. Ben bizi ilgilendiren tarafı yazdım...)

4-Maccebes Güncellemesi :
Uzun kuyruklu kelimelerle oluşturulmuş,  benzer yazıların olduğu sayfalar ilgi alanına giriyor.

 2017 Aralıkta bu güncellemenin yapıldığı ifade ediliyor. Gerçekten de aralıkta ziyaretçi sayımda yavaş yavaş artış oldu. Martta ivme kazandı ve ardından düşüşe geçti. Mart ayı Maccebes'in bir  etkisini mi yaşıyorum yoksa yeni bir güncelleme mi yapıldı diye düşünürken sonraki maddede yer alan güncellemeyi keşfettim.

5-Broad Core Algorithm Update (Geniş Çekirdek Algoritma Güncellemesi):
Aradığım güncellemeyi sonunda buldum. Mart ayında bir güncelleme olduğunu çok bariz hissettim. Düşüşümü demek bu algoritmaya borçluyum. 12 Mart 2018'de gerçekleşen  Broad Core güncellemesi bana ne söylemeye çalışıyor olabilir acaba? diyerek merakla araştırmaya başladım. Ve tek bir cümleyle karşılaştım:
HARİKA İÇERİKLER OLUŞTUR!

6- Pirate:
Mesleği; Özgün içerik ve telif sorunları konusunda uzman.
Hobileri: Telif hakkını ihlal eden yazılara karşı çok ilgili...
Aradığı özellikler: Başkalarının emeğine saygı; özellikle  farklı,  iyi  yazılar olmazsa olmaz kriterleri arasında...

7-Fred Güncellemesi:
Bu isim Fred'in Kabusundan esinlenerek oluşturulmamıştır umarım...Reklam yerleşimi ve denetimine bu Fred adlı botumuz bakıyormuş...Eğer bir sayfada gereğinden fazla reklam varsa, reklam ile ilgili yapılan ihlallerde  kısaca Fred'in kabusu olabilirim, diyor...

8-Rank Brain: 
Yapay Zeka olarak adlandırıldığı için en övgü dolu satırlarımı buraya yazmalıyım. Yazdıklarımdan dolayı alınma gibi bir durum olmasını hiç istemem açıkçası.
Kullanıcı deneyimi, hemen çıkma oranı, sitede kalma süreleri üzerinde tahsil görmüş, harikulade işler çıkaran yapay zekamız...

9-Caffeine Güncellemesi:
Caffeine adlı güncellemenin mesajı açık ve net;  hız her şeydir, sosyalleş, içeriğini güncelle....
*Site hızı; artık herkesin idrak ettiği bir konu.

*Facebook, twitter gibi mecraları etkin kullanan sitelere büyük önem veriyor sayın Caffeine:
Sosyal ağlarda etkin olmanın önemini Caffeine sayesinde biraz geç de olsa kavramış oldum.
Sosyal ağlarda da bilinir olup olmamanızla ilgilenen bir botun olması biraz şaşırttı beni aslında.
 Ben en iyisi yavaş yavaş buralara da  bir el atayım; yazılarımı bu mecralarda da paylaşma vakti  geldi sanırım. Acaba Facebook mu twitter mı google + mı hangisini tercih etsem...

*İçeriğini güncelleyen siteleri üst sıralara çıkaran yetkili:
Bu durum şunu gösteriyor; yazı yazdım, her şey tamam diyemiyoruz artık...Eski yazıları elden geçirmek, bilgileri tazelemek  gerekiyor...

Not: Yazılarınızı güncellerken dikkat etmenizi tavsiye edeceğim. Benim yaşadığım duruma düşmenizi istemem.
Bir yazımı düzenledim. Alt başlıklara ayırdım.  Ziyaretçilere  kolaylık olsun diye. Biraz bilgi de ekledim. Sanırım yeni düzenleme beğenilmediği için yazım gerilemiş. İlginç olan kopya yazılardan biri  ilk sayfada benim yazımın yerini aldığını fark ettim. Benim yazım ikinci sayfaya gerilemiş. Buradan uyarımı da yapayım. Demek ilk yazım daha makbulmuş  ki kopya yazı bulunduğum eski yere gelirken benim yazım arka sayfalara gerilemiş.

10-16 Nisan 2018 Güncellemesi:
Bu güncelleme anladığım kadarıyla kaliteli içerikten ziyade arama ile en alakalı sayfaları gösterme üzerineymiş...
 Daha Mart ayındaki güncellemelerin enkazını  üzerimden atamamıştım ki nisanda da bir güncelleme daha yapılmış. Bu kadar erken beklemiyordum.
Bu güncellemeden sonra ziyaretçi sayımda daha da  düşüş yaşadım. Hala bu düşüş devam ediyor. Kopya sorununu çözememişken bir de ziyaretçi sayımdaki  bu düşüş  beni bayağı bir karamsarlığa itti maalesef. Tabii dönemsel,  mevsimsel bir düşüş de söz konusu olabilir ...

 Google algoritmalarını yakından tanıyınca şöyle bir sonuç çıkıyor:
1-Kopya yazıları sitenizde bulundurmayın. (Şu kopya kelimesi yerine sanırım artık başka bir şey kullanmalıyım...Yazıları klonlamayın lütfen...)
Aslında bu uyarıyı yapmanın bile çok gereksiz olduğunu düşünüyorum.
2-Link konusunda dikkatli olun: Backlink, kırık link, yorum backlink....gibi..

3-Telif içeren ne varsa sitenizden kaldırın: 
2018 yılı telif yılı olduğunu net söyleyebilirim. E-kitap siteleri yavaş yavaş kapanıyor, telif içeren e-kitaplar kaldırılıyor. Ocak ayıyla bu etkiler kendini göstermeye başladı. Telif içeren resim, yazı sitenizde  olmamasına dikkat edin. Artık hiçbir şey eskisi gibi değil.

4-Benzer yazılarınızın olmamasına özen gösterin:
Ya da böyle yazılarınız varsa ne yapılacağı konusunda tavsiyelere kulak verin. Ben tam olarak bu konuyu idrak edemediğimi itiraf etmeliyim.

5-Yazınızın kaliteli, farklı ve  kullanıcıya yönelik olması önceliğiniz olsun:
Google artık botlarını geliştirdikçe geliştiriyor. Belki  ileriki yıllarda siteleri de aradan çıkarıp bilgiyi tamamen kendileri sunmayı bile  düşünebilir, deneyebilirler...Kimbilir...Belki biz bunu  göremeyebiliriz... Şimdiden hafiften bu çalışmalar başlamış gibi..

6-Sitenizde bulunan reklamların yerleşimine ve  gereğinden fazla olmamasına dikkat edin.
7-Sitenin hızı her zaman önemli bir faktör...
8-Sosyal ağlarda da paylaşım yapmanın önemi ortaya çıkıyor.

 Google güncellemelerinde  sorun yaşamamak adına üzerinde durmamız gereken birkaç madde..

Şu Mart ayında bir güncelleme oldu mu olmadı bilmiyorum..(olmuş). Ancak mart ayının  15 gününde değişik, ilginç şeyler oldu... Ziyaretçi sayımda artış oldu. Adsense de de bir artış oldu ki pek mutlu pek  mesut oldum... ancak...Her şey 15 günlükmüş....15 gün yaşandı ve bitti.

 Ziyaretçi sayımda olduğu gibi  adsense de  bayağı bir düşüş gerçekleşti...Bu on beş gün neden böyle bir artış yaşandı sonra neden memnun kalınmadı da her şey eskisinden de kötü oldu, bilemiyorum...



Google+ Paylaş

Hakkında Unknown

Blog yazarı hakkında kısa bir açıklama
    Blogger Yorum
    Facebook Yorum

0 yorum:

Yorum Gönder