Dünya Klasikleri Listesi

dünya klasikleri listesi Genelde Dünya Klasikleri  okumayı tercih ediyorum. Bana daha cazip geliyor.

İnternette dünya klasikleri isimleri  arayışına girdiğim zamanlarda  epey geziniyorum. Hatta bir dönem  klasiklerin şöyle bir listesi olsa ne güzel olur demişliğim vardı.

Sonunda da kendim böyle bir liste yapmaya karar verdim.
Listenin  en sonuna, okuduğum klasik romanları ekledim. Sıralamanın başına okumadıklarımı koydum ki kendim de faydalanayım ...

Dünya Klasikleri Kitap Listesi:
1-Kadınlar Okulu (Andre Gide)
2-Martin Eden  (Jack London): Şu sıralar bu romanı okuyorum.
3-Vahşetin Çağrısı (Jack London):112 sayfa.
4-Beyaz Diş (Jack London)
5-Demir Ökçe (Jack London): Distopya-ütopya
6-Deniz Kurdu (Jack London)
7-Kırmızı ve Siyah (Stendhal)
8-Parma Manastırı Stendhal
9-Karamazov Kardeşler (Fyodor Dostoyevski)
10-Kumarbaz  (Fyodor Dostoyevski)
11-Budala   (Fyodor Dostoyevski)
12-İnsancıklar (Fyodor Dostoyevski)
13-Yeraltından Notlar (Fyodor Dostoyevski)
14-Ezilenler (Fyodor Dostoyevski)
15-Delikanlı (Fyodor Dostoyevski)
16-Beyaz Geceler (Fyodor Dostoyevski)
17-Ecinler (Fyodor Dostoyevski)
18-Öteki (Fyodor Dostoyevski)
19-Savaş ve Barış (Lev Tolstoy)
20-Hacı Murat (Lev Tolstoy)
21-Diriliş (Lev Tolstoy)
22-Bulantı (Jean-Paul Sartre)
23Don Kişot (Miguel de Cervantes)
24-Üç Silahşörler (Alexandre Dumas)
25-Kamelyalı Kadın (Alexandre Dumas ile aynı adı taşıyan oğlu tarafından yazılmış.)
26-Notre Dame'ın Kamburu (Viktor Hugo).
27-Gurur Dünyası (William Makepeace Thackeray):İlk kez karşılaştığım, merak ettiğim bir roman. BBC en iyi İngiliz romanları arasında göstermiş.
28-Oblomov (İvan Gonçarov)
29-Robinson Crusoe (Daniel Defoe)
30-İki Şehrin Hikayesi (Charles Dickens)
31-David Copperfield (Charles Dickens)
32-Denemeler (Montaigne) : Deneme türü okumayı sevenler için...
33-Biz (Yevgeni İvanoviç Zamyatin): Distopya, bilimkurgu, roman. Sayfa sayısı:208,256..değişiyor.
34-Karanlığın Yüreği (Joseph Conrad)
35-İlk Aşk (İvan Turgenyev):
36-Babalar ve Oğullar (İvan Turgenyev)
37-Tom Sawyer'ın Maceraları (Mark Twain):Çocuk edebiyatı
38-Yaşlı Adam ve Deniz (Ernest Hemingway)
39-Goriot Baba (Honoré de Balzac)
40-İkYeni Gelinin Anıları (Balzac)
41-Veba (Albert Camus)
42--Ölü Canlar (Nikolay Vasilyeviç Gogol)
43-Körleşme (Elias Canetti)
44-Dublinliler (James Joyce)
45-Ana (Maksim Gorki)
46-Dorian Gray'in Portresi (Oscar Wilde)
47-Oğullar ve Sevgililer (D. H. Lawrence)
48-Kaybolan Masumiyet (Thomas Hardy)
49-Kara Ok (Robert Louis Stevenson )
50-Define Adası (Robert Louis Stevenson )
51-Tom Jones (Henry Fielding): İlk basımı 1749. Bu eseri ilk kez duyuyorum. Dünyada yazılmış ilk romanlardan biriymiş. Filmi de varmış. Açıkçası bu romanı pek merak ediyorum. Bu kadar eski bir kitap okunması zordur diye buraya koymamayı bile düşünmüştüm. Ancak yorumlara göz attım. Sürükleyici ve okuması kolaymış diye  görünce tekrar listeye aldım. Gerçi  zor, kolay ayrımı yapmadan listeyi oluşturmaya çalışıyorum.
52-Joseph Andrews (Henry Fielding )
53-Hayvan Çiftliği (George Orwell )
54-Germinal (Emile Zola)
55-Nana (Emile Zola)
56-Meyhane (Emile Zola)
57-Washington Meydanı (Henry James ): ilk kez duyduğum bir yazar ve kitap. Gerçi klasikse bir film ya da dizi uyarlamasında muhakkak karşılaşmışımdır. Bazen bildiğimi sonradan fark ediyorum. İsmen bilmeyip cismen bilen biri olduğum için hiç bilmiyorum demem de yanlış olabilir.
58-Daisy Miller (Henry James )
59-Bir Kadının Portresi (Henry James)
60-Yürek Burgusu (Henry James)
61-Karanlığın Yüreği (Joseph Conrad):Bazen gözüme ağır gelen klasikleri listeye yazmaktan vazgeçiyorum. Zorlanıyorum açıkçası. Elim gitmiyor klavyeye... Sonra ben ne yapıyorum, diyorum. Klasik, klasiktir diyerekten  ekliyorum. 
62-Ses ve Öfke (William Faulkner)
63-Döşeğimde Ölürken (William Faulkner)
64-Beyazlı Kadın (Wilkie Collins): Fazla duyulmayan  en azından benim duymadığım bir yazar ve eseri diye düşünüyordum. Biraz araştırdığımda ise bilen  biliyormuş aslında... Bu kitap için  yine güzel yorumlarla karşılaştım.
65-Aytaşı (Wilkie Collins)
66-Kelile ve Dimne (Beydaba): İlk defa duyduğum bir eser. Fabl tarzında yazılmış. Bu kitap için yapılan yorumlar bayağı iyi olduğu yönünde.
67-Ekmekçi Kadın (Xavier de Montepin)
68-Lolita (Vladimir Nabokov): Kitabın konusunun rahatsız edici olduğu ile ilgili yorumlara çok rast geldiğimi belirtmeliyim.
69-Gecenin Sonuna Yolculuk ( Louis-Ferdinand Celine)
70-Aya Yolculuk (Jules Verne)
71-Faust  (Johann Wolfgang von Goethe)
72-Batı Cephesinde Yeni Bir Şey Yok (Erich Maria Remarque)
73-Beyaz Zambaklar Ülkesi (Grigory Petrov): Anı (Hatırat)
74-Değirmenimden Mektuplar (Alphonse Daudet)
75-Michael Kohlhaas (Heinrich von Kleist): Uzun öykü. Sayfa sayısı:120
76-Operadaki Hayalet (Gaston Leroux)
77-Maça Kızı (Aleksandr Puşkin)
78-Gazap Üzümleri (John Steinbeck)
79-Kim (Rudyard Kipling): Çocuk edebiyatı
80-Söğütlerdeki Rüzgâr (Kenneth Grahame): Çocuk edebiyatı
81-Howards End (E.M.Forster)
82-Agnes Grey (Anne Bronte): Merak ettiğim bir kitap.
83-Rebecca  (Daphne Du Maurier)Okumak istediğim bir roman.
84-Frankenstein (Mary Shelley)
85-Siyah İnci (Anna Sewell):  Çocuk edebiyatından. Yazarın tek kitabı.
86-Tom Amca'nın Kulübesi (Harriet Beecher Stowe)
87-Middlemarch (George Eliot)
88-Deniz Feneri (Virginia Woolf)
89-Mrs. Dalloway  (Virginia Woolf)
90-Profesör (Charlotte Bronte):Yazarın baş yapıtı Jane Eyre'yi okuduğum için kitap ismini aşağıda yer verdim.
91-Villette Geçmişin Gölgesinde (Charlotte Bronte)
92-Shirley (Charlotte Bronte): Bu kitabın Türkçe çevirisi var mı yok mu bilmiyorum.
93- Sicilya'da Bir Aşk Hikayesi (Ann Radcliffe): İngiliz bir yazar daha. Gotik edebiyatın temsilcilerinden.
94-Masumiyet Çağı (Edith Wharton)
95-Emma (Jane Austen)
96-Kırmızı Zambak (Anatole France): Yazarı ve kitabını ilk kez duyuyorum. Nobel ödülü almış olan Fransız yazarın kitapları biraz ağır olduğu yönünde yorumlarla karşılaştım. Türkçeye çevrilmiş kitapları da bayağı varmış.
97-Hamlet (Shakespeare ): Sanırım Shakespeare bu listede olmasaydı olmazdı.
98-Macbeth (Shakespeare)
99-Romeo ve Juliet (Shakespeare): Yazarın sadece üç kitabına burada yer verdim. Diğer
Shakespeare kitaplarına da  göz atabilirsiniz
100-Dünya Nimeti (Knut Hamsun): Yazara Nobel Ödüllü kazandıran kitap.

Okuduğum Dünya Klasikleri:
1-Yabancı     (Albert Camus)
2-Monte Kristo Kontu  (Alexandre Dumas):
3-Vadideki Zambak  ( Balzac)
4-Yüzbaşının Kızı      (Puşkin)
5-Zamanımızın Bir Kahramanı(Lermontov)
6-Fareler ve İnsanlar (John Steinbeck)
7-İnci (John Steinbeck)
8-Drakula  (Bram Stoker)
9-Zaman Makinesi (H.G.Wells)
10-Görünmez Adam  (H.G.Wells)
11- Dr. Moreau'nun Adası (H.G.Wells)
12-Dünyaların Savaşı(H.G.Wells):
13-Anna Karenina   (Lev Tolstoy)
14-İnsan Ne ile Yaşar (Lev Tolstoy)
15-Moby Dick   (Herman Melville)
16-Çavdar Tarlasında Çocuklar (J. D. Salinger)
17-Genç Werther'in Acıları (Johann Wolfgang von Goethe)
18-Büyük Umutlar (Charles Dickens)
19-Müşterek Dostumuz (Charles Dickens)
20-Sineklerin Tanrısı (William Golding)
21-1984 -Bin Dokuz Yüz Seksen Dört (George Orwel)
22-Çılgın Kalabalıktan Uzak (Thomas Hardy)
23-Tess  (Thomas Hardy)
24-Açlık (Knut Hamsun)
25-Yüzyıllık Yalnızlık (Gabriel García Márquez)
26-Kırmızı Pazartesi (Gabriel García Márquez)
27-Suç ve Ceza (Fyodor Dostoyevski)
28-Ölü Evinden Anılar (Fyodor Dostoyevski)
29-Dönüşüm (Franz Kafka)
30-Dava (Franz Kafka)
31-Şato (Franz Kafka)
32-Satranç (Stefan Zweig )
33-Sabırsız Yürek (Stefan Zweig )
34-Pastoral Senfoni (André Gide)
35-Isabelle (André Gide)
36-Bir Delinin Hatıra Defteri (Nikolay Vasilyeviç Gogol)
37-Siddhartha (Hermann Hesse)
38-Pal Sokağı Çocukları (Ferenc Molnár)
39-Gulliver'in Gezileri (Jonathan Swift)
40-Genc Bir Köy Hekimi ( Mihail Bulgakov)
41-Küçük Prens (Antoine de Saint-Exupéry)
42-80 Günde Devri Alem (Jules Verne)
43-Dünya Merkezine Yolculuk (Jules Verne)
44-Denizin Altında 20bin Fersah (Jules Verne)
45-Fahrenheit 451  (Ray Bradbury)
46-Cesur Yeni Dünya (Aldous Huxley)
47-Gora (RabindranathTagore)
48-Sherlock Holmes( Arthur Conan Doyle): Polisiye türü  
49-Uğultulu Tepeler (Emily Bonte)
50-Rüzgâr Gibi Geçti (Margaret Mitchell )
51-Jane Eyre             (Charlotte Bonte):
52-Aşk ve Gurur       (Jane Austen)
53-Silas Marner  (George Eliot): George Eliot takma ismini kullanan yazarın gerçek adı:Mary Anne Evans
54-Kuzey ve Güney (Elizabeth Gaskell): Bir Viktorya dönemi kadın yazarı daha. İlk kez duyduğum bir yazar...Jane Austen, Bronte kardeşlerin yanına, yorumlara bakılırsa  bir isim daha ...Bu eserden uyarlanan mini bir dizi de varmış.
55-Bülbülü Öldürmek (Harper Lee)
56-Küçük Kadınlar (Louisa May Alcott) 
57-Madam Bovary  (Gustave Flaubert)
58-Sefiller (Victor Hugo)

Listenin hemen hepsi  klasik romanlar ve öykülerden oluşuyor. Aralarında birkaç tane diğer türden  kitaplar yer alıyor. Okuduğum klasikler başlığı altında listelediğim kitapların hemen hepsi sevdiğim, beğendiğim eserler olduğunu da söyleyebilirim.

Dünya klasikleri yazarları ve eserleri bu kadar değil tabii...Keşfettikçe, hatırladıkça dünya klasikleri isimlerini bu listeye eklemeye  devam edeceğim...


Bu yazılarım da ilginizi çekebilir:
*Türk Klasikleri Listesi
*En İyi Kadın Yazarlar ve Kitapları (Türk ve Dünya Edebiyatı )

Google+ Paylaş

Hakkında Unknown

Blog yazarı hakkında kısa bir açıklama
    Blogger Yorum
    Facebook Yorum

0 yorum:

Yorum Gönder